ائتلاف؛ بهترین گزینه برای جنبش شیعی در عراق تشکیل کابینه است


ائتلاف؛  بهترین گزینه برای جنبش شیعی در عراق تشکیل کابینه است

یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است که بهترین گزینه برای مقاومت و جنبش شیعیان در عراق، تشکیل ائتلاف برای تشکیل کابینه است و اگر این امر دیر اتفاق بیفتد، می تواند به بحران در عراق منجر شود.

سید جعفر رضوی در گفت وگو با ایسنا، درباره تحولات عراق و رایزنی برای تشکیل کابینه به ویژه با فراکسیون صدر که بیشترین رای را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر دو راه برای رای گیری وجود دارد، یکی امکان ابطال. نتیجه انتخابات و برگزاری مجدد آن که در شرایط فعلی تا حدودی کاهش یافته است و دوم بحث تشکیل کابینه است.
وی افزود: در مورد نتیجه انتخابات العامری به گفت و گو با صدر رفت چرا که این جریان اکثریت دارد و به دنبال حمایت مردمی است اما صدر هم باید بداند که امکان تشکیل کابینه برای او وجود ندارد. بدون ائتلاف». .
این کارشناس مسائل منطقه همچنین گفت: این گمانه زنی در جامعه عراق وجود دارد که صدر گزینه نهایی نیست و قصد دارد به تنهایی درباره تشکیل کابینه تصمیم گیری کند که صحت ندارد. البته العامری در تلاش است تا جریان صدر را متقاعد کند که با چنین شرایطی ائتلافی در عراق برای تشکیل کابینه تشکیل خواهد شد.
رضوی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی جریان غربی یعنی همپیمان غربی بسیار فعال شده است و به نظر می رسد بهترین گزینه در چند وقت اخیر برای مقاومت و جریان شیعه ائتلاف و تشکیل کابینه و دولت باشد. . . “
وی افزود: همچنین باید در نظر داشته باشیم که روند انتخابات در عراق بسیار طولانی است و تشکیل کابینه به زمان زیادی نیاز دارد و اگر این اتفاق به زودی رخ ندهد، عراق دچار بحران خواهد شد.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین درباره فعالیت های اخیر حشد الشعبی و مقاومت گفت: به طور کلی از زمان سرکوب داعش در عراق، مقاومت و حشد الشعبی نیز به دنبال پاکسازی داخل عراق بوده اند، بنابراین فعالیت های آنها مرتبط است. به انتخابات و توسعه». عراق نیست و آنها در گذشته عملیات پاکسازی انجام داده اند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید