رئیس انجمن معلمان سوئد: احساس امنیت فراتر از خود امنیت است



به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار فرمانده نیروی انتظامی گفت: احساس امنیت را در مردم ایجاد کنید چرا که آثار روانی آن بسیار فراتر از خود امنیت است.

وی با اشاره به اهمیت بررسی علل وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، افزود: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، برخورد با معلولان است که هرگز مشکل را حل نمی‌کنند و همان رویکردی را که تکرار می‌کنند، دنبال کنند. این آسیب ها در جامعه.” هستند.

وی ادامه داد: راه دوم برای مقابله با معضلات اجتماعی، ریشه یابی و ریشه یابی این آسیب هاست. نیروی انتظامی کشور می تواند با بررسی و بررسی علل این خسارات و البته ارائه راهکار مناسب به قانونگذار و سایر مراجع ذیربط نسبت به رفع این مشکلات و خسارات اقدام فعالی نماید.

وی با بیان اینکه وجود عنصر بازدارندگی در قوانین هدف اصلی قانونگذاری است، خاطرنشان کرد: از یک سو قوانین باید بازدارندگی لازم و کافی را داشته باشند و از سوی دیگر لنگرسازی مناسب قبل از اجرای قوانین انجام شود. و در برخی موارد باید از مجازات های جایگزین استفاده کرد تا شاهد تکرار جرم در جامعه نباشیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه انعطاف در برخورد با مجرمان را ضروری دانست و گفت: برخورد با افراد باید آمیزه ای از صلابت و انعطاف و در هر منطقه با توجه به شرایط خاص منطقه باشد که در احکام اسلامی چنین است. و روند قانونگذاری آنها نیز به خوبی مشخص و منعطف است.

وی تسهیل کار مردم در حوزه کاری مجموعه نیروی انتظامی کشور را برشمرد و افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری، ایجاد امنیت، هوشمندی و تسهیل کار مردم با استفاده از بسترهای جدید، دائماً متوجه می شود. معانی و مفاهیم جدیدی که نباید از آنها غافل شد.» .د.

حسینی بوشهری گفت: نیروی انتظامی ملجأ مردم است و مردم به آن امیدوار بوده اند. همه مردم و مسئولان باید نیروی انتظامی در کشور را به خوبی بشناسند و قدردان زحمات آن باشند.

وی حماسه 19 دی ماه و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ایام سوگواری اهل بیت(ع) را یادآور شد و ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهید ایثارگر، قیام تاریخی مردم قم در 19 دی 1356 اسلام را مد نظر قرار داد و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت.

فرمانده ناجا در این جلسه گزارشی از فعالیت ها، چشم اندازها و برنامه های نیروی انتظامی ارائه کرد و گفت: برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقاء مجموعه انتظامی کشور، فعالیت های فراوانی در جهت ارتقای دانش، مهارت، پلیسی انجام شد. خدمات اطلاعاتی و آنلاین به شهروندان ارائه شد.

سردار حسین اشتری افزود: با توجه به اقدامات مثبت انجام شده، شاهد افزایش سطح رضایت مردم از پلیس و به طور کلی پلیس بودیم؛ اما چندان خوشحال نیستیم و با ایده آل فاصله داریم.

وی با اشاره به لزوم برخورد و بررسی علل وقوع جرم تصریح کرد: در برخی موارد قانون به اندازه کافی بازدارنده نیست. هزینه جنایت باید افزایش یابد تا شاهد بازگشت جرم نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید