ثروت 2 میلیارد دلاری غول های فناوری چین دود شد



شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد که 10 فرد ثروتمند در دنیای فناوری چین در سال 2021 در مجموع 80 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا، این کاهش ثروت که یک چهارم ثروت آنها را تشکیل می داد، بزرگترین کاهش سالانه ثروت از سال 2012 است که شاخص بلومبرگ بررسی ثروتمندترین افراد جهان را آغاز کرد.

کالین هوانگ، یکی از بنیانگذاران Pine Duo Duo، در سال 2021 پس از کاهش 70 درصدی ارزش سهام پلت فرم تجارت الکترونیک، 42.9 میلیارد دلار یا دو سوم از ثروت خود را از دست داد. ثروت جک ما، بنیانگذار علی بابا، که پس از کنترل امپراتوری تجاری او توسط مقامات چینی در انظار عمومی ظاهر نشد، حدود 13 میلیارد دلار کاهش یافت.

وضعیت چنگ وی، موسس DD Global نیز دیدنی بود. در هفته های منتهی به سهام DD در ایالات متحده، سرمایه گذاران سهام این شرکت را در بازار ثانویه خریداری کردند و ارزش شرکت تاکسی اینترنتی را به 95 میلیارد دلار و سهم چنگ را به 6.7 میلیارد دلار رساند. اما این دوران رونق و رونق کوتاه بود. پس از اعلام تحقیقات مقامات چینی در مورد این شرکت و درخواست از آن برای خروج از بورس نیویورک، سهام آن بیش از 60 درصد سقوط کرد و ثروت چنگ به 1.7 میلیارد دلار کاهش یافت.

ظهور تحقیقات ضد انحصار از سوی تنظیم‌کننده‌های چینی از زمان بسته شدن غیرمنتظره گروه مالی Annette در سال 2020 به طور فزاینده‌ای رایج شده است. از جمله انحصار، اختلال در بازار و عدم انتشار قراردادها.

به گزارش سافت بانک، ژانگ یی‌مینگ، بنیان‌گذار Bite Dance، یکی از چهره‌های نادر فناوری چینی است که ثروت او در سال جاری به ۱۹.۵ میلیارد دلار رسیده است. این ممکن است تا حدی به دلیل این واقعیت باشد که تعداد سهامداران بایت را محدود نگه داشته و در نتیجه شرکت را از مشکلات بازار محافظت می کند. خود ژانگ سعی کرد در سرکوب نظارتی زیاد توجه نکند. او در ماه می اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی Bite Dance کناره گیری می کند و سپس ماه گذشته هیئت مدیره این شرکت را ترک کرد.

به گفته بلومبرگ، بسیاری از مدیران فناوری چینی رویکرد مشابهی را در پیش گرفته اند. سو هوآ، یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن پخش زنده Kuaishu Technology، در ماه نوامبر، تنها 9 ماه پس از عرضه اولیه عمومی سهام شرکت در هنگ کنگ، به عنوان مدیر عامل شرکت در این سمت به عهده گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید