چگونه شکایت محمود کریمی عنوان سریال شد؟ اخبار ایران و جهان


خبرگزاری بیشتر – گروه هنر – علیرضا سعیدی: عملکرد تیتراژ بسیار شبیه جلد کتاب است طراح تلاش برای انتخاب عناصر، فرم ها و شینش ها از گرافیک و موسیقی برای اطلاع رسانی به مخاطب در مورد یک اثر استفاده کنید. شرایطی که گاهی اوقات بسیار وقت شناس هستند، متفکر و محاسبه شد که آن را در مقابل مخاطب قرار می دهد و گاهی تا حدی سرفصل و این با انجام یک کار اجباری انجام می شود که اساسا بیننده را با یک جلوه بصری پر می کند دور او انجام می دهد.

بهانه ای برای بازگشت دوباره به کلمه کلیدی “تیتراسیون” لیستی از بادوام ترین و به یاد ماندنی ترین موسیقی مربوط به برنامه ها و آثار خاصی از سینما و تلویزیون است که برای بسیاری از مخاطبان خاطرات تلخ و شیرینی را در خود جای داده است و مراجعه مجدد به آن ها می تواند در هر شرایطی دنیایی از خاطرات را برای ما رقم بزند. خاطره بازی که پس از شروع با استقبال مخاطبان مواجه شد و در نوروز 1400 منتشر شد، ما را بر آن داشت تا هر هفته جمعه های هر هفته و از زمان خود تا سال هایی که در قالب یک خاطره بازی به آن اختصاص دهیم. حالمان بهتر از این روزهای دردناک است کجا، بیا بریم

«خاطره بازی با تیتراژهای ماندگار» عنوان یک مجموعه گزارش آرشیو با همین رویکرد است که می توانید هر هفته آن را در گروه هنری خبرگزاری مهر دنبال کنید. انجام دادن.

در چهل و سومین شماره این خبر رسانه ای به سراغ موسیقی تیتراژ سریال معراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی، آهنگسازی امیر توسلی و خوانندگی امیر تیموری رفتیم. گلایه های حاج محمود کریمی مورد توجه بینندگان این سریال باشد. این سریال یکی از کارهای مسعود ده نمکی با همکاری تلویزیون بود که در برخی قسمت ها با شلاق و اتفاقات تلخی مواجه شد. اما هر چه بود، فارغ از توانایی های امیر توسلی در زمینه ساخت سریال، در عرصه تیتراژ نیز مورد توجه قرار گرفت.

چگونه شکایت محمود کریمی تیتراژ سریال را به دست آورد؟

سریال معراجی ها در 29 قسمت از شبکه یک سیما در سال 1393 تولید شد و با توجه به نوع نگاه مسعود ده نمکی به موضوع دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام در قسمت های مختلف با حواشی مواجه شد. ساخت این مجموعه داستانی اگر بخواهیم به یکی از این حواشی در عرصه موسیقی نگاهی بیندازیم، می توانیم صدای یکی از خوانندگان معروف موسیقی را بازی کنیم. رپ ایرانی ها باید اشاره کنند که در روزهای پخش با اعتراض طرفداران این خواننده نیز مواجه هستند سلسله تبدیل به یک موضوع داغ شد.

داستان سریال معراج از آنجا شروع می شود که قرار است تعدادی از شهدای گمنام تحت تفحص در یکی از دانشگاه ها تشییع شوند، اما گروهی از دانشجویان به ابتکار استاد گنجی در دانشگاه دست به شورش می زنند. این آغاز داستانی است که در آن گروهی از دانش آموزان مجبور به سفری ناخواسته می شوند.

چگونه شکایت محمود کریمی تیتراژ سریال را به دست آورد؟

برزو ارجمند، رضا رویگری، حمید لولایی، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، مهران رجبی، غلامحسین لطفی، نیما شاهرخ شاهی، ماهور عفیفی، سیدجواد هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، کاوه خداشوری، فیراهه پاکدل، بهاره عیله‌مان افشاری، محمود عزیزی، مریم کاویانی، گیتی معینی، حسین مهری، مجید مشیری، پوراندخت مهیمان، اصغر نقی زاده، لاله صبوری، عباس محبوب، مجید سل زینتی، سقستاده، احقمیل، کیانو، کیانو در سریال محبوب تلویزیونی. سریالی که همواره حواشی و اظهار نظرهای تند مسعود ده نمکی را در حوزه فعالیت خود دارد، شرایطی را برای این مجموعه داستان فراهم کرد که به دلیل عبور از برخی خطوط قرمز در آثار دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام، توانست. توجه مردم را جلب کند قرار داده شود.

اما یکی از نکات مهم در سریال معراجی ها بدون توجه به مضمون و مضمون اثر و به تدریج توسط مسعود ده نمکی کارگردان مطرح شد که تمرکز ویژه ای روی این موضوع دارد، موسیقی متن و تیتراژ این سریال بود. چارچوبی که پس از موسیقی متن بسیار جذاب فیلم «اخراجیها» ساخته فریدون شهبازیان و تیتراژ خاطره انگیز محمد اصفهانی، هنرمندی را ساخت که توجه ویژه ای به موسیقی، ملودی و نوع ساختار دارد که از این مولفه برای خود استفاده می کند. آثار. . دقتی که او امیر توسلی را برای ساخت سریال معراجی ها انتخاب کرد، نشان داد که او علاقه زیادی به نمایش بیشتر آثارش با آلات موسیقی دارد و البته کار با توسلی باعث تمرکز و تمرکز بیشتر او در بین مخاطبان شد. همانطور که آهنگساز در کارنامه و سوابق عملیاتی خود نشان داده است، توانایی های زیادی در ایجاد ملودی آثار تصویری دارد و می تواند موسیقی را بر اساس آنچه کارگردان از محتوای اثرش می خواهد، که به داستان اثر نیز مرتبط است، بگنجاند. . همچنین می تواند دارای مولفه های جذب مخاطب باشد. نگاهی که در این سال ها می توان در ترکیب بندی کوچک تری جست و جو کرد.

چگونه شکایت محمود کریمی تیتراژ سریال را به دست آورد؟

امیر توسلی البته از ساخت موسیقی متن سریال معراجی ها ابایی نداشت، کما اینکه در یکی از همین حواشی بود که یغما گلرویی در شهریور 93 با انتشار متنی در صفحه فیس بوک خود نوشت که در سال های گذشته یکی از … اجرای هان ترانه های خود را با عنوان “کازابلانکا” به رضا رویگری خواننده-بازیگر واگذار کرده است که به صورت آلبوم اما نه کامل منتشر شده است. ضمناً برای پخش این آهنگ در سریال معراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی با وی هماهنگی صورت نگرفته است.

جالب اینجا بود که مسعود ده نمکی در پاسخ به این اظهارنظرها ضمن اعلام بی اطلاعی از این موضوع توضیح می دهد: مسئولیت این قسمت بر عهده امیر توسلی آهنگساز است و آهنگساز اثر می تواند درباره این موضوع توضیح دهد. .

توسلی که در تمام این سال ها هنرمندی کم حاشیه بوده در واکنش به این اتفاقات گفت: صدای رویگری با هماهنگی کارگردان در بخشی از سریال پخش شد و من از این توافق بی اطلاع بودم.

رضا رویگری نیز پس از چنین پوشش ها و اظهاراتی در آن زمان در رسانه ها در پاسخ به اظهارات گلرویی درباره اجرای بخشی از ترانه کازابلانکا در زمان ساخت سریال معراجی ها گفت: شعری خواندم. من حتی برای هشت شعر پول دادم، اما او همچنان پنج شعر به من داد، پس او چه ادعایی دارد؟

چگونه شکایت محمود کریمی تیتراژ سریال را به دست آورد؟

اما جدای از این حواشی تمام نشدنی که همیشه در کنار ساخت سریال و آثار تصویری به چشم می خورد، موسیقی البته متن پایانی سریال معراجی ها است که پس از پخش سریال مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، آهنگ دیگری گرفته شده است. از یکی از سرودهای حماسی محمود کریمی مداح سرشناس اهل بیت (ع) که توسط خواننده ای کمتر شناخته شده به نام امیر تیموری با دانش “یه پلاک …” اجرا شده است. به نظر می رسد موسیقی تیتراژ سریال معراجی ها برای خواننده ای که بعدها نتوانست اقبالی را که از خواندن تیتراژ سریال معراجی ها به دست آورده بود، هم شروع و هم نقطه پایان در فضای دیگری تجربه کند. به گوش شنوندگان و بینندگان رسید و به یکی از ماندگارترین و خاطره انگیزترین عناوین ژانر دفاع مقدس تبدیل شد. البته می توان گفت که موسیقی تیتراژ سریال معراجی ها برای خواننده ای که بعدها نتوانست اقبالی را که از خواندن تیتراژ سریال معراجی ها به دست آورد را تجربه کند، هم شروع و هم نقطه پایان بود. فضای دیگری

خواننده آخرین تیتراژ سریال معراجی ها در تاریخ 15 مهر 1393 بود که پس از دریافت واکنش های بسیار خوب از تیتراژ آخر سریال ‘مخاطبان برای موسیقی سریال’ در گفتگو با خبرنگار مهر به مردم اشاره کرد. از این قطعه استقبال کرد او غافل از اینکه چه انتظاری داشت، درباره حضورش به عنوان خواننده در تیتراژ این سریال توضیح داد: استقبال از متن پایانی سریال معراجی ها برای من اتفاقی باورنکردنی بود که خودم تصورش را هم نمی کردم، بنابراین خدا را شکر می کنم. آهنگ زیبا نقش ارزنده امیر توسلی در «یه پلاک» با استقبال تماشاگران مواجه شده است.

وی ادامه داد: آهنگی که امیر توسلی برای این قطعه ساخته بسیار تاثیرگذار است که برگرفته از ملودی نوحه «عشق یعنی پلاک» حاج محمود کریمی است. خوشبختانه با همدلی که پیرامون این فضا وجود داشت، کار به اثری شایسته تبدیل شد که من فقط به عنوان خواننده در آن حضور داشتم و بدون شک بدون تلاش گروه سازنده و نوازندگان این اثر مورد استقبال قرار نمی گرفت.

چگونه شکایت محمود کریمی تیتراژ سریال را به دست آورد؟

این خواننده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای اجرای این آهنگ با محمود کریمی گفتگویی داشته است یا خیر؟ وی توضیح داد: من با آقا ملاقات نکردم. کریمی شخصا ولی قطعا امیر توسلی به عنوان ترانه سرا و آهنگساز این قطعه صحبت هایی برای اجرای هر چه بهتر اثر بر اساس نوحه این سرود معروف داشته است. اما اینکه من با حاج محمود گفتگوی مستقیم داشتم اینطور نبود، اما امیدوارم او از خواندن دوباره این ملودی خوشحال شده باشد.

تیموری در پاسخ به واکنش مسعود ده نمکی پس از شنیدن این قطعه که برای تیتراژ پایانی سریال انتخاب شد، اظهار کرد: پس از نمایش فیلم «معراجی ها» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته، جلسه ای با آقای دکتر داشتیم. ده نمکی که او هم از نتیجه راضی بود بازیگران و سایر تهیه کنندگان نیز واکنش های مثبتی از خود نشان دادند که در فضایی که خواننده های معروفی در زمینه زیرنویس حضور دارند به آن افتخار می کردم.

این خواننده در «یه پلاک» ادامه داد: باز هم تکرار می کنم که موفقیت مردم در تیتراژ آخر مجموعه معراجی ها حاصل تلاش جمعی از هنرمندان بود که با واکنش مثبت مخاطبان مواجه شد و همین امر باعث شد. وقتی برای اولین بار موفق می شود به من افتخار می کند.” می توانم تیتراژ یک سریال تلویزیونی را بخوانم. اثری در حوزه دفاع مقدس و ایثارگری از این دوران است به خصوص که در این آهنگ شهدای گمنام توجه خاصی دارند.

چگونه شکایت محمود کریمی تیتراژ سریال را به دست آورد؟

وی در پایان سخنان خود گفت: نمی خواهم بی جهت یک اثر موسیقایی را به بازار عرضه کنم، اما وقتی این روزها نظرات مردم را در فضای مجازی می خوانم برایم اتفاقی باورنکردنی است و امیدوارم توانسته باشم این کار را انجام داده باشم. در آن.” در ارائه فضای موسیقایی پیرامون دفاع مقدس کار موثری انجام داده ام. البته در آینده ای نه چندان دور آثار دیگری را برای تولید و عرصه تقدیم مخاطبان خواهم کرد که جزییات آنها را به زودی اعلام خواهم کرد.

هر چند همانطور که گفته شد موسیقی تیتراژ سریال معراجی ها به دلیل حضور آهنگساز توانایی چون امیر توسلی و بهره مندی از نوحه ای پرمخاطب از مداحی معروف می تواند نام امیر تیموری را در طول سریال بیاورد. اما این وضعیت باعث نشد این هنرمند می تواند مانند بسیاری از همکلاسی هایش که با موسیقی طنز و فیلم به بازاریابی موسیقی ایرانی پرداختند، خود را در روند اقتصادی سیستم موسیقی قرار دهد. اما به محض اینکه موسیقی غلغلک در چنین سریالی آن را به یکی از خاطره انگیزترین نوازندگان غلغلک در ژانر دفاع مقدس تبدیل کرد، می تواند نقطه عطفی در کارنامه یک خواننده کمتر شناخته شده باشد، وضعیتی که گویی فضای سالم تری در حین موسیقی وجود دارد. فعالیت های کشور ما وجود داشت، شاید تیموری بتواند این خواننده را در موقعیت بهتری برای آینده حرفه ای خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید