تامین مالی بیش از 200000 خانه در جنبش ملی



مدیرعامل بانک مسکن از تامین مالی بیش از 200 هزار مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مطابق با پیشرفت فیزیکی پروژه ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود شایان درباره آخرین وضعیت اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: با آغاز ثبت نام از سوی وزارت راه و شهرسازی تا امروز حدود 2 میلیون نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بر اساس قانون جهش تولید و عرضه مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی برای تامین مالی 360 هزار میلیارد تومانی شبکه بانکی را اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح از سوی بانک مرکزی به 27 بانک و موسسه مالی و اعتباری اختصاص یافته است، افزود: سهم بانک مسکن برای 210 هزار مسکن در نهضت ملی مسکن 630 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل بانک مسکن درباره تامین مالی مابقی طرح‌های موجود در برنامه اقدام ملی مسکن نیز از وظایف این بانک گفت: برای تامین مالی این طرح بیش از 245 هزار نفر در بانک مسکن حساب افتتاح کردند و بیش از 107 هزار میلیارد ریال از متقاضیان دریافت کرده است. نزد بانک سپرده شده است که بیش از 54000 میلیارد ریال آن به پروژه ها اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: منتظر هستیم تا وزارت راه و شهرسازی متقاضیان واجد شرایط را به شبکه بانکی معرفی کند تا بانک ها بر اساس تکلیف قانونی نسبت به تخصیص منابع برای مابقی سال اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید