ربات های تسلا مانند شخصیت های جنگ ستارگان خواهند بود!



ایلان ماسک معتقد است که روبات های تسلا می توانند شبیه شخصیت های «جنگ ستارگان» باشند و به همراه انسان ها تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ماکیاولی، در اوایل سال جاری، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از اختراعی رونمایی کرد که بسیاری آن را حتی قابل توجه تر از تسلا سایبرتراک می دانند.

ماسک بیانیه مفصلی در مورد «تسلا بات» ارائه کرد که با جلسه پرسش و پاسخ با تیم محصول همراه بود. در اولین حضور این گروه در ماه آگوست، مشخص شد که تسلا قصد دارد علاقه خود را به این ربات آزمایش کند. ماسک گفت این فناوری به اندازه ارائه فناوری انرژی های تجدیدپذیر حیاتی نیست، اما روند توسعه ربات تسلا از قبل آغاز شده است.

او گفت: “من فکر می کنم که امکانات بی پایان است.” این دقیقاً مطابق با دستورالعمل اصلی ماموریت تسلا برای سرعت بخشیدن به گسترش انرژی های تجدیدپذیر نیست، اما ساخت یک ربات انسان نما که می تواند با محیط تعامل داشته باشد و به طرق مختلف کمک کند، برای جهان بسیار مهم است.

ماسک در مصاحبه بعدی خود خاطرنشان کرد که ربات تسلا می تواند چیزی بیش از یک ماشین باشد. او در مورد اینکه چگونه ربات این شرکت می تواند با انسان صحبت کند صحبت کرد.

ماسک همچنین حدس می‌زند که روبات‌های تسلا می‌توانند به ربات‌های انسانی تبدیل شوند، مانند شخصیت‌های ربات C3Po یا Artodito (R2D2) در سری جنگ ستارگان. وی افزود: با گذشت زمان، ربات می تواند یک شخصیت متمایز پیدا کند، همه ربات ها یکسان نیستند، این شخصیت ممکن است با صاحب خود سازگار باشد.

این بیانیه جسورانه ماسک است که قبلا نیاز به هوش مصنوعی برای بهبود فناوری را زیر سوال برده بود. ماسک ادعا می کند که بخش قابل توجهی از عملکرد با هوش مصنوعی را می توان بدون نیاز به دست آورد. دیدن اینکه چگونه فناوری مانند ربات تسلا می تواند مانند یک همراه برای انسان باشد، شگفت انگیز است، در حالی که درجه خاصی از تمایز را بدون یا با حداقل استفاده از هوش مصنوعی حفظ می کند.

ماسک بارها اعلام کرده است که اولین هدف ربات تسلا کاهش کارهای استرس زای تکراری برای انسان خواهد بود. زمانی که او درباره ربات تسلا صحبت کرد، به مشکل کمبود نیروی کار در آینده نیز اشاره کرد که با روبات هایی مانند ربات تسلا قابل حل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید