برنامه سازمان خصوصی سازی برای درآمدزایی مودیان/ آخرین وضعیت صورت های مالی



رئیس سازمان خصوصی سازی از پیشنهاد طرح درآمدزایی باشگاه های استقلال و پرسپولیس پس از بورس خبر داد و گفت: باشگاه استقلال صورت های مالی خود را به سازمان ارائه کرده است.

حسین قربان زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه باشگاه های استقلال و پرسپولیس تا 15 دی ماه فرصت دارند صورت های مالی خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه کنند، خاطرنشان کرد: البته باشگاه استقلال صورت های مالی خود را ارائه کرده و باشگاه پرسپولیس نیز وصیت نامه ارائه کرده است. به روز ارائه دهد. در صورت عدم شفافیت صورت های مالی اعلام می کنیم که اصلاح می شود اما تمام تلاش می شود تا دو باشگاه در پایان بهمن ماه وارد بورس شوند. ما در حال حاضر جلسات روزانه برای تحقق این امر داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دو باشگاه بر سر حق پخش بازی ها از صدا و سیما به توافق رسیده اند، گفت: هنوز در این خصوص به توافق نرسیده اند اما در این زمینه جلساتی را آغاز کرده اند و به توافق رسیده اند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه از پیشنهاد این سازمان برای درآمدزایی دو باشگاه خبر داد و گفت: منابع حاصل از واگذاری هر یک از شرکت های دولتی به خزانه واریز شده تا صرف هزینه های بودجه شود، اما سازمان خصوصی سازی طرحی را پیشنهاد داده است که منابع حاصل از واگذاری با افزایش سرمایه از محل مصرف سهام با سلب حق در اختیار دو باشگاه قرار گیرد. در واقع 10 تا 20 درصد از آنچه خریداری می شود باید به باشگاه تزریق شود تا درآمدزایی شود و این دو باشگاه مطلوب تر شوند.

در صورتی که شرکت پس‌انداز یا سود انباشته‌ای نداشته باشد که بخواهد از آن سرمایه جذب کند، طبق این گزارش می‌تواند از محل وجوه نقد سهامداران و به قیمتی بالاتر از قیمت اسمی سهام، سرمایه جذب کند. در این صورت به سهامداران فعلی امکان مشارکت در این افزایش سرمایه از محل اعطای حق ترجیح داده می شود که به آن افزایش سرمایه با استفاده از سهام با حفظ حق ترجیح گفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید