وزیر بهداشت: مطالعات در مورد نیاز به دوز چهارم واکسن کرونا هنوز بی پاسخ است



وی با اشاره به سویه Amicron Corona گفت: همه محققان بر این باورند که هر سه دوز واکسن باید تزریق شود تا انسان به این بیماری مبتلا نشود، اما اینکه آیا دوز چهارم مورد نیاز است یا خیر هنوز در حال بررسی است. هیچ پاسخی وجود ندارد. به این. در حال حاضر، دوز سوم می تواند از حدود 80 درصد مرگ و میر یا بیماری های جدی جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در جمع خبرنگاران علاوه بر بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های 1400 جهاد دانشگاهی که در محل دائمی نمایشگاه های باغ گفتگو برگزار می شود، گفت: امروز تحولی در درمان بیماری هاست. ما عادت داریم بیماری ها را با دارو درمان کنیم و دومین تجارت بزرگ دنیا دارو است. شرکت‌های دارویی دوست ندارند از روش‌های دیگر استفاده کنند، اما دنیا مجبور به اتخاذ روش‌های جدید است و خوشبختانه کشور ما در این روش‌ها پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جنین در دهه هفتاد به عنوان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان، ادامه داد: امروزه این روش به طور کامل در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بازدید ما از این مرکز باعث شد تا نکاتی در مورد سلول های بنیادی و روش های جدید تشخیص و درمان سرطان و روش های غیر دارویی بسیار پیشرفته را ببینیم. پیشرفت های زیادی در زمینه ژنتیک صورت گرفته است.

وزیر بهداشت از نمایشگاه، ظرفیت و دستاوردهای جهاد دانشگاهی تقدیر کرد و گفت: وزارت بهداشت از این دستاوردها حمایت خواهد کرد و اعلام کرد که وزارت بهداشت قطعا از این دستاوردها حمایت کرده و با جهاد دانشگاهی قرارداد می بندد.

عین اللهی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت دارو در درمان بیماری ها تصریح کرد: کشور ما از این نظر وضعیت خوبی دارد و مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت و استفاده از این داروها مهم است. جهاد دانشگاهی در این زمینه کار خوبی انجام داده است و باید این پژوهشگران را بیشتر تشویق کنیم و در این راستا کارهای مشترک انجام دهیم و شاید در آینده یکی از کشورهایی باشیم که این موضوع را دنبال می کنیم.

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آمیکرون کرونا اظهار داشت: خوشبختانه 88 درصد مردم کشور ما یک دوز تزریقی و حدود 78 درصد دوز کامل و بیش از هفت میلیون نفر تزریق کرده اند. سه دوز واکسن.” خوب است.

وی ادامه داد: رهاسازی آمیکرون سریع و مانند سرماخوردگی است اما خوشبختانه میزان مرگ و میر بالا نیست. در این میان استفاده از ماسک و واکسیناسیون مهم است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه ویژگی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 از 14 دی ماه سال جاری آغاز و تا نهم ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بوستان گفتگو تهران دایر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید