نگرانی آمریکا از توسعه فضاپیمای ایرانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این پرتاب موفقیت آمیز واکنش نشان داد سلام سه پخش پژوهشی از ماهواره سیمرغ ایران به پایگاه خبری تپهیکی از نمایندگان کنگره گفت که ایالات متحده نگران توسعه فضاپیماهای ایرانی است و گفت این خطر جدی وجود دارد که تهران برنامه موشکی بالستیک خود را توسعه دهد و روزی از آن برای حمل کلاهک های هسته ای استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مدعی شد که برنامه فضایی ایران که تهران آن را غیرنظامی توصیف کرد، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از ایران می خواهد فعالیت های مربوط به موشک های بالستیک طراحی شده برای حمل سلاح هسته ای، از جمله پرتاب را انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آمریکا همچنان از همه ابزارها برای جلوگیری از اشاعه سلاح های هسته ای برای جلوگیری از توسعه بیشتر برنامه موشکی ایران استفاده می کند و از دیگر کشورها می خواهد برای رسیدگی به فعالیت های توسعه موشکی ایران اقدام کنند.

سخنگوی فضایی وزیر دفاع ایران روز پنجشنبه اعلام کرد: ماهواره «سیمرغ» سه فضاپیمای تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. سید احمد حسینی سخنگوی وزارت دفاع و نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت: در این راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی امام خمینی (ره) و ماهواره سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت. .

وی در خصوص عملکرد ماهواره سیمرغ افزود: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و اجرای مراحل ماهواره به درستی انجام شد و در نهایت اهداف پژوهشی در نظر گرفته شده برای این پرتاب محقق شد.

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد: در این ماموریت تحقیقاتی فضایی برای اولین بار سه محموله تحقیقاتی به صورت همزمان در ارتفاع 470 کیلومتری و سرعت 7350 متر بر ثانیه به فضا پرتاب شد.

حسینی با بیان اینکه در این پرتاب داده های تله متری برای فرآیند پرتاب کامل شده است، گفت: احصا وی گفت: با تطبیق داده ها و انطباق کسب و کار، برنامه ریزی لازم برای راه اندازی عملیاتی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید