نمایندگان پارلمان اروپا وعده بهبود بودجه دولتی برای مترو را می دهند



رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از تعهد نمایندگان مجلس برای اصلاح ارقام بودجه دولت برای مترو خبر داد.

جعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با ایسنا، وی در خصوص وضعیت بودجه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو نیز گفت: لایحه بودجه دولت بسیار ناامیدکننده بود و در عین حال فکر می کردیم اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد؛ اما متاسفانه ارقام بسیار ناچیز بود و ما شاهد عقبگرد در بودجه دولتی بودیم.

وی گفت: این موضوع را از طریق دولت پیگیری می کنیم. مدیریت شهری و دفتر مجلس را داشتیم و در مورد نامناسب بودن بودجه صحبت کردیم و خدا را شکر توانستیم قول هایی برای حل مشکلات بگیریم اما باید این وعده ها را در کمیسیون تلفیق با جدیت دنبال کنیم تا بتوانیم انجام اصلاحات اساسی به خصوص در بودجه مترو.

با تشکر از هاشمی برای گفتن بودجه دولت برای مترو تنها 48 متر است. وی گفت: اگر بخواهیم انسانی کار کنیم و به اقشار ضعیف جامعه توجه کنیم; حمل و نقل عمومی یکی از بخش هایی است که باید در اختیار مردم قرار دهیم تا فشار کمتری ببینند و اگر می خواهیم در زمینه آلودگی هوا کاری برای مردم انجام دهیم باید حمل و نقل عمومی ساماندهی شود و اگر می خواهیم بر آن غلبه کنیم. مشکل ترافیک؛ سیستم تنگ باید بیشتر در شهر مانند مترو و اتوبوس فعال شود اما هیچ یک از سیاست های تعریف شده از سوی دولت با این ارقام بودجه همخوانی نداشت. ارقام بودجه از فرصت های بخش خصوصی و بخش خصوصی غافل نمی شود. ظرفیت موجود در شهر

وی گفت: ما فقط به کیسه دولت نگاه نمی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید