ابعاد جدید بحث بر سر معرفی مسکن خالی



اگرچه بین سازمان امور مالیاتی و اداره راه و شهرسازی در خصوص معرفی مسکن خالی برای اخذ مالیات اختلاف نظر وجود دارد، اما اظهارات اخیر معاون امور مالیاتی حاکی از آن است که اطلاعات مسکن خالی 15 روز زودتر از موعد مقرر در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. ضرب الاجل. ناقص و مخدوش است.

به گزارش ایسنا، اطلاعات واحدهای خالی طبق قانون مالیات های مستقیم باید تا پایان آذرماه سال جاری از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی سوئد ارائه شده باشد، اما در این بین اختلافاتی باعث شد تا مهلت قانونی به این موضوع برسد. منقضی شود. خانه خالی را برای اهداف مالیاتی معرفی نکنید.

پیش از این وزارت راه و شهرسازی که وظیفه شناسایی و شناسایی مسکن های خالی را بر عهده دارد، اعلام کرده بود که اطلاعاتی در مورد 2 میلیون و 300 هزار مسکن خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی ارائه کرده است، اما این سازمان با این ادعا مخالفت کرد.

همانطور که گفته شد سازمان امور مالیاتی ترجیح می دهد این اطلاعات را در قالب سامانه دولتی دریافت کند اما اطلاعات به صورت دستی و به صورت سی دی تحویل داده می شود که منجر به رد شدن اطلاعات ارائه شده شده است.

در عین حال آخرین اظهارات محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان مالیاتی، زوایای دیگری از این روند را بیان می کند. به گفته وی، اطلاعات وزارت راه که در تاریخ 17 آذرماه از طریق سی دی در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفت، مبنی بر عدم اعتراض مالک بوده و با توجه به اتمام مهلت قانونی در این خصوص، اطلاعات ممکن است کافی نباشد این اطلاعات همچنین دارای سایر شاخص های لازم برای اخذ مالیات از جمله مدت تخلیه این واحدهای خالی نیست.

وی با بیان اینکه طبق قانون هر خانه می تواند 120 روز خالی باشد، گفت: این موضوع در اطلاعات وزارت راه رعایت نشده است. بر اساس این اطلاعات و تا حدی که این اطلاعات کامل و دقیق باشد، ممکن است برای مالیات اقدام کنیم.

معاون سازمان مالیاتی از فراهم نشدن دسترسی آنلاین سازمان مالیاتی به بانک اطلاعاتی وزارت راه و شهرسازی برای خانه های خالی خبر داد. اساسنامه نیز تکمیل نشده است. از سوی دیگر اطلاعات خانه های خالی 15 روز زودتر از مهلت تعیین شده برای افراد به سازمان مالیاتی ارائه شده است.

وی ضرورت تعیین مالیات هر واحد مسکونی را سازمان مالیاتی بر اساس اطلاعات هویتی ملک، مالک و مدت زمان خالی بودن آن دانست و گفت: مالیات گرفت. البته مجموعه سکانس و فرکانس آن مهم نیست. در حال حاضر مجلس و کمیسیون اصل 90 به موضوع مالیات بر خانه های خالی رسیدگی کرده و جلساتی در این زمینه تشکیل شده است.

لازم به ذکر است، بر اساس قانون مسکن خالی مصوب آذرماه سال گذشته، چنانچه مسکنی در شهرهای بالای 100 هزار نفر بیش از 120 روز خالی از سکنه باشد، به ازای هر ماه بیش از مبلغ مذکور، ماهیانه مالیات و مالیات مشمول خواهد شد. زمان. بر اساس مالیات بر درآمد اجاره، ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلق، سال دوم 12 برابر مالیات متعلق و سال سوم آینده معادل 18 برابر مالیات متعلق خواهد بود.

در این بین وزارت راه و شهرسازی موظف به شناسایی مسکن خالی از طریق سامانه املاک و مسکن شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید