افزایش 30 درصدی وام دانشجویی / اعلام مهلت ثبت نام وام در نیمسال دوم



رئیس صندوق رفاه دانشجویان میزان وام های دانشجویی امسال را 30 درصد افزایش داد و گفت: مهلت ثبت نام وام نیمسال دوم تحصیلی 1401-1400 همزمان با آغاز سال تحصیلی 96 آغاز می شود. ترم دوم

دکتر مسعود گنجی در گفت وگو با ایسنا وی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مهلت ثبت نام وام در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 در روز چهارشنبه اول دی ماه به پایان رسید و بیش از 70 درصد درخواست های وام دانشجویی واجد شرایط تایید شد و در صورت برنامه و بودجه سازمان اعتبارات مناسب را پرداخت می کند، ما مطمئناً تمام وام های دانشجویی واجد شرایط را پرداخت می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی 1400-1401 مبلغ وام دانشجویی 30 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین گفت: وام مسکن متاهلین نیز با 30 درصد افزایش در تهران به 32 میلیون و پانصد هزار تومان، در کلان شهرها به 26 میلیون تومان و در شهرستان ها به 19 میلیون و پانصد تومان افزایش یافته است. هزار تومان

گنجی تاکید کرد: برای امسال مبلغ کلیه وام های دانشجویی 30 درصد افزایش یافته است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج ازدواج دانشجویی، وام دانشجویان متاهل دو برابر شده است.

وی گفت: ثبت نام وام نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 همزمان با آغاز نیمسال دوم آغاز می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه تصریح کرد: بیشترین تقاضا از نظر مبلغ ریالی مربوط به «وام دانشجویی» و «وام ضروری» است، اما از نظر تعداد متقاضی بیشترین تقاضا مربوط به «وام دانشجویی» بوده است. “. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را به صندوق اختصاص دهد تا هر چه سریعتر صندوق وام دانشجویان را به حساب آنها واریز کند.

دکتر گنجی همچنین یادآور شد: صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش «اعطای تسهیلات و تسهیلات»، «بهسازی خوابگاه‌ها» و «بهسازی آشپزخانه و سفره‌خانه‌ها» فعالیت می‌کند. در صورتی که تاکنون اقدامی نکرده اند، می توانند درخواست خود را برای دریافت کمک های لازم بر اساس بودجه در اختیار صندوق و رفع مشکلات خود ارائه کنند.

وی افزود: دانشگاه هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه هستند نیز می توانند از ظرفیت رهن برای اجاره خوابگاه و ارائه آن به دانشجویان استفاده کنند. وام مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید 100 درصد افزایش یافت. این وام می تواند بخش بزرگی از کمبود خوابگاه دانشگاه ها را برای تامین مسکن پوشش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید